OSS - Ofte Stillede Spørgsmål

Vi arbejder hele tiden på at optimere og forbedre vores system. Hvis du ikke kan få besvaret dit spørgsmål via vores liste, så kan du kontakte os ved at klikke her: Kontakt os.
Vi er meget taknemmlige for forslag til oprettelse af nye spørgsmpål, der kan indgå i vores liste. For at foreslå et spørgsmål Klik Her
* Spørgsmål:
* Indtast koden i boksen forneden
Zippo lightere og Zippo tilbehør

Zippo lighter benzin er et olie destillat og vil derfor naturligt fordampe, selv når lighteren ikke anvendes.
Sørg for at holde låget lukket. Hold lighteren væk fra stærkt sollys eller varme, som eksempevis en radiator, for at reducere fordampningen.

Ja, Absolut!

Zippo benzin, Zippo gas , Zippo sten og  Zippo væge er produkter, som er specielt fremstillet til at bidrage til optimal ydelse af zippo produkter.


Det betyder dels at produkterne holder længere og at de yder deres bedste.

 

Vi anbefaler at man kun anvender originalt tilbehør til alle Zippo lightere

Ja. Alle Zippo gas lightere leveres, præcis ligesom de klassiske Zippo lightere, helt uden brændstof.

Fyld derfor din Zippo gas lighter op med Zippo Premium Butane Gas for bedste ydeevne.

Sørg først og fremmest for at knappen i bunden til justering af flammehøjden er indstillet til den midterste indstilling.

Tryk derefter på tænder knappen.

Hvis dette ikke hjælper, kan der være opstået et vakuum inde i lighteren.
Vakuum opstår, når der kommer luft ind i den forseglede gasbeholder i selve lighteren.

Det kan forekomme hvis lighteren og gasbeholderen ikke har været vendt tilstrækkeligt nedad under selve påfyldningsprocessen.
 
Sådan fjerner du vakuumet inde i Zippo Pejselighteren:

Gør nedenstående i et godt ventileret område,  naturligvis langt væk fra enhver kilde af ild/flammer.

Vær altid meget omhyggelig og forsigtig når lighteren tømmes.

Vend lighteren med bunden i vejret

Tøm nu al overskydende luft/gas fra gasbeholderen inde i lighteren, ved at trykke påfyldningsventilen ind, med en spids genstand fx. en lille skruetrækker.

Fortsæt indtil at du ikke kan høre mere luft komme ud, og der kan med fordel trykkes flere gange.

 

Når du mener at der ikke længere er mere gas eller luft tilbage inde i lighteren, gør da følgende:

Vend lighteren væk fra dit ansigt og enhver potentielt antændelseskilde.
Fyld nu Zippo Pejselighteren op påny med med Zippo Premium lightergas.

Du kan forneden i dette svar, hente en guide, der forklarer hvordan du bedst muligt kan vedligeholde din Zippo lighter. Guiden kan downloades som PDF.

 

Guide - Sådan vedligeholder du din Zippo lighter:

Produktinformation

Du kan forneden i dette svar, hente en vejledning til hvordan du påfylder benzin på din Zippo benzin lighter. Vejledningen kan downloades som PDF.

 

Sådan påfylder du benzin på din Zippo benzin lighter:

 

Produktinformation

Japanske Køkkenknive

Vi har udarbejdet en lille guide, som kort forklarer om hvordan du bedst vedligeholder, opbevarer og anvender dine japanske køkkenknive.

Læs vores guide online guide: Sådan vedligeholder du dine japanske køkkenknive

Rockwell-metoden måler metallets hårdhed

Hårdheden af knivsbladet testes ved at brug af en målemetode kaldet Rockwell-metoden, der ved hjælp af en maskine måler metallets hårdhed på midten af bladet ved at penetrere det.

Priser og Forbehold

En aftale i forbindelse med online køb hos Nyttigbras.dk er først indgået, når Nyttigbras.dk har haft lejlighed til at godkende ordren, jævnfør aftalelovens § 9.

Nyttigbras.dk forbeholder sig retten til at annullere en handel, såfremt kunden vurderes at have handlet i ond tro på grund af fejl eller mangler, som kunden burde have kendt til eller opdaget, såsom prisfejl eller oplysninger om priser og gebyrer på hjemmesiden.

Før at du som kunde, kan gennemføre en bestilling hos Nyttigbras.dk, afkræves du en kvittering for, at du har læst og accepteret vores gældende betingelser i forbindelse med gennemførelse af et køb via vores hjemmeside.

Victorinox lommeknive

En Victorinox lommekniv er garanteret mod fejl og mangler i selve udførelsen af kniven.

Det betyder dog ikke at den er helt vedligeholdelsesfri.

Langt de fleste skader på kniven kan heldigvis undgåes, hvis blot kniven får et minimum af vedligeholdelse.

Rengøring af lommeknive:

Med tiden samles der let skidt imellem værtøjerne og mellemlæggene på lommekniven, hvor det så hindrer at værktøjerne kan foldes uhindret op og i.

Når kniven skal renses, kan den vaskes i lunkent vand tilsat en anelse opvaskemiddel.

Alle værktøjerne åbnes og lukkes mens evt snavs børstes nænsomts ud. Kniven tørres med alle dele foldet ud.

Når den er helt tør olieres de bevægelige dele i samlingerne med lidt syrefri olie.

Især frugtsaft kan, når det tørrer op, klistre en kniv så meget sammen, at bladene bliver næsten umulige at folde ud.

Dette kan forhindres ved at tørre knivbladet af straks efter brug.


Saltvand og lommeknive:

Kan angribe mellemlæggene, som er udført i anodiseret aluminium. Kniven bør derfor altid skylles grundigt i fersvand efter enhver form for kontakt med saltvand.

 

Varme og lommeknive:

Hvis kniven efterlades i ekstrem varme over en længere periode f. eks i en bil på en varm sommerdag, kan plasten blive så varm at den mister formen.

Lommekniven kan dog reddes med et par nye skaller, som kan købes separat.
Utilsigtet kogevask eller tørretumbling giver naturligvis samme resultet.

 

Slibning af lommeknive:  
Det er meget forskelligt hvor hurtigt bladene mister deres skarphed. Det afhænger meget af hvad lommekniven anvendes til.

Ofte er det dog kun æggen, der har lagt sig, og i stedet for at slibe bladet, kan en tur med et almindeligt strygestål i mange tilfælde hjælpe.

Det har den fordel at der ikke slibes noget af selve stålet på kniven og æggen bibeholder sin oprindelige vinkel.

En slibesten eller diamant slibestål vil altid slibe en smule af stålet, og overdreven slibning vil uungåeligt medføre mindre og mindre knivblad.

Hvis bladet hurtigt føles sløvt, kan man forsøge at lave en mere stump vinkel, som også er mere robust. Jo spidsere vinkel på skæret, jo lettere lægger æggen sig ved brug.

Betalinger

Som udgangspunkt er det kun muligt at handle i vores webshop med et gyldigt betalingskort. Du kan dog også vælge at betale via bankoverførsel - Bemærk at denne betalingsmetode ikke er omfattet af indsigelsesordningen.

Der ydes ikke kredit på køb af varer.

Alle falske bestillinger politianmeldes, og vi tager det meget alvorligt.

Når din indbetaling er modtaget afsendes varen herfra.

Som registeret kunde får du adgang til ordrehistorik mv.

Vi trækker først pengene, når ordren er afsendt fra lageret. Men i nogle tilfælde kan der gå op til flere dage før vi hæver pengene.

Når der skal indtastes informationer, så som i forbindelse med login her på vores hjemmeside, vil siden automatisk skifte til en sikker forbindelse.

Det vil sige at forbindelsen kører via https protokollen og at transmissioner er krypteret.

Det gælder også under betalinger.

Forbindelsen er krypteret og det vil du kunne se i dit browser vindue via en grøn hængelås.

Se nedenstående billede, der er et eksempel på anvendelse af https protokollen her på www.nyttigbras.dk

 

Eksempel på en krypteret og sikker forbindelse via https protokollen, i forbindelse med gennemførelse af et køb på www.nyttigbras.dk

ViaBill er en fleksibel betalingsløsning, som du kan finde i et bredt udvalg af webshops. Det er nemt at bruge og giver dig frihed til at købe din varer her og nu - for helt op til 2.000 kr. - og først betale senere.


Du kan vælge at dele beløbet op i mindre bidder, som du betaler hver måned i en periode på 24 måneder (perioder kan variere). Eller også kan du betale hele beløbet på en gang.

Det er enkelt og helt sikkert for dig som forbruger. Du modtager endda dine varer, før du betaler.

Krav:
For at kunne bruge ViaBill skal du være fyldt 18 år og have dansk personnummer samt folkeregisteradresse i Danmark.


Ved bestilling giver du tilladelse til, at ViaBill og deres partnere, kan foretage et kredittjek på dig.

Du kan læse mere om ViaBills handelsbetingelser her

 

BLOG - Detaljeret information om ViaBill

Vi har på vores Blog oprettet en detaljeret beskrivelse af ViaBill

 

Har du brug for uddybende information kan du læse mere på ViaBills hjemmeside

Vi tilbyder pr. 5. april 2016 alle vores kunder muligheden for at benytte MobilePay i forbindelse med varekøb på vores hjemmeside.

 

Hos Nyttigbras.dk kan du betale med MobilePay

Forsendelse

Du har mulighed for at vælge en anden leveringsadresse.

Forsendelsesudgifter bestemmes af det valgte produkt. Omkostningerne ved at sende din ordre eller ordrer vises, når du er ved kassen.

Du kan også altid søge og følge din pakke via Post Danmark Track & Trace

Forsendelsesnummeret/tracking nummeret bliver automatisk sendt til dig via e-mail når forsendelsen afsendes fra vores lager.

Du skal efterfølgende indtaste Forsendelsesnummeret på ovenstående link

Alternativt kan du også anvende Post Danmark Pakkeboksen|Track & Trace

Vi opbevarer uafhentede pakker, hvor kunden ikke har svaret på vores henvendelse i maksimalt 1 år.

Der opkræves 25 kr pr. måned for opbevaring af uafhentede pakker, samt administrationsgebyret på 49 kr.

Pakker der fortsat ikke er afhentet inden for 1 år kasseres.

Bemærk: Vi sikrer os kvittering fra Posthuset, der dokumenterer gentagne forsøg på kontakt til kunden inden endelig kassering

Pakker der ikke afhentes indenfor henliggelsesfristen, eller pakker der nægtes modtagelse, pålægges et administrations gebyr på 49 kr.
Ønskes pakken gensendt, betaler kunden selv gensendelse af pakken, samt administrationsgebyret på 49 kr.

Vi forsøger at genbruge al emballage i vores forsendelser for at skåne miljøet.

Du kan dog være ganske rolig og 100% sikker på at vores forsendelser er i top kvalitet, og at dine varer altid er forsvarligt pakket ind.

Ordrer

Hvis du er i tvivl, om din ordre er gennemført korrekt - Hvis du eksempelvis ikke har modtaget en ordrebekræftelse pr. mail – Så kontakt venligst vores kundeservice

Ofte er det en god ide at kontrollere om ordrebekæftigelsen, ved et uheld er havnet i 'Spamfolderen'.

Har du ikke modtaget din vare inden for 2-5 hverdage, henvend dig da venligst til kundeservice på nyttigbras.dk.

Når vi modtager din henvendelse, undersøger vi sagen for dig og kontakter dig efterfølgende med henblik på at afklare, hvad der skal ske i det videre forløb.

Det er meget vigtigt, at du ikke selv efterlyser din pakke hos Post Danmark.

Husk altid at oplyse dit ordrenummer i din henvendelse til kundeservice.

Garanti

Alle multi tools og lommeknive fra Victorinox er omfattet af livstidsgaranti mod fejl og mangler i udførelsen.


Mere end 100 ansatte på fabrikken er beskæftiget med at folde hvert enkelte værktøj ud og checke at det er i orden, men der kan alligevel være fejl, som er blevet overset.

Garantien omfatter dog ikke skader som er opstået ved almindelig slitage eller fejlagtig brug.

Ved skader som ikke er omfattet af garantien kan reparationen være forbundet med omkostninger.

Knve med elektroniske komponenter har dog tidsbegrænset garanti - Se garantibevis indlagt i pakningen.

Som hovedregel: - USB-stick: 1 år fra købsdato. Højdemåler i Altimeter, samt LED lygter: 2 år fra købsdato.

Kunde Konto

For at oprette en kunde konto her på vores side, skal du klikke på linket 'Opret En Konto'. Du kan også klikke: her

Du er formentlig oprettet med en anden mailadresse end den, du indtaster. Prøv en anden hvis du har flere. 

Virker dette ikke, er du velkommen til at skrive til service@nyttigbras.dk, hvor vi kan ændre din mail og give dig adgang til din konto. Skriv gerne dit fulde navn, telefonnummer og kortnummer i mailen - så er det nemmere for os at finde frem til dig.

Hvis du ikke modtager en email fra os indenfor ca. 10 minutter, så tjek dit spamfilter eller mappen ”uønsket e-mail”. Findes mailen stadig ikke, så kontakt os.

Du bør også undersøge om du har angivet korrekt email adresse, idet det er set at man ofte eksempelvis ved et uheld kommer til at skrive med stort.

Din email skal som udgangspunkt være korrekt angivet.

Vi ønsker ikke at spamme vores kunder og besøgende med reklamer i tide og utide.

Derfor udsendes vores nyhedsbrev max. 2-3 gange månedligt.

Du kan se en lille demo af selve udseendet på vores nyhedsbrev nedenfor:

 

Demonstration af Nyhedsbrev på www.nyttigbras.dk

Som udgangspunkt kun leverer Nyttigbras.dk kun varer til kunder i Danmark

Norge (Norske Kunder):

Vi kan dog alligevel godt tilbyde, efter nærmere skriftlig aftale via mail, at levere varer til kunder fra Norge

 

Som kunde fra Norge betaler man ikke 25% dansk moms.

Vi er derfor nødt til manuelt at oprette en faktura til norske kunder.

 

Norsk moms skal kunden selv afregne med myndighederne efter gældende regler.

Told: Normalt betales ikke told. I visse tilfælde betales 2% told.

 

Forsendelser til Norge leveres til nærmeste afhentningssted via Post Danmark.

Der er ikke mulighed for at tilkøbe omdeling.

Post Danmark Fragtpris fra Danmark til Norge:

 

0-1 kg

105 kr.

1-5 kg

115 kr.

5-10 kg

125 kr.

10-15 kg

135 kr.

15-20 kg

145 kr.

 

 

Leveringstid til Norge: 2-6 hverdage.

Evt. toldbehandling indgår ikke i oplyste estimerede leveringstid.

 

Betaling fra Norge:

Kræver forudbetaling til vores Danske Bankkonto og indbetaling skal ske i Danske Kroner.

Der skal i forbindelse med forudindbetling betales en overførselsgebyr på 100 kr

 

For at undgå ubehagelige overraskelser omkring told og norsk afgift, anbefaler vi altid at alle norske kunder foretager en Import Pris Udregning

 

Er du kunde fra Norge og ønsker du at købe varer fra vores hjemmeside, så bedes du kontakte vores kundeservice

Du kan ændre dit Password ved at klikke på rediger mine indstillinger.

Navigation på hjemmesiden

Sådan handler du på vores hjemmeside:

 

1. Når du finder et produkt på vores hjemmeside som du gerne vil købe, så tilføjer du det antal som du er interesseret i, ved at klikke på knappen 'Læg i Kurven'.

På samme måde vælger du yderligere produkter, der på denne måde ligges i indkøbskurven.

 

2. Når du er færdig med at handle, går du videre til kassen - Præcis som i en fysisk butik.
Link til 'kassen' finder du øverst til højre på den aktuelle side.

Her kan du i øvrigt hele tiden se hvor mange produkter du aktuelt har valgt, samt hvad det totale beløb for varerne er.

 

3. Kontrollér at alle produkter er med i din indkøbsvogn. Hvis du vil ændre antal eller måske fjerne et produkt, kan det også gøres her.

Hvis du vil tilføje yderligere produkter i indkøbsvognen, må du finde produktet via navigeringen igen, klik herefter på knappen 'Læg i Kurven', for at opdatere indkøbsvognen.

Derefter går du videre til kassen igen.

 

4. Vælg den betalingsmåde du vil anvende. (Du kan se at alle betalingsmuligheder er angivet ved alle vores produkter, under fanebladet 'Leveringsbetingelser' ved siden af produktbeskrivelsen)

 

5. Udfyld din adresse, mobilnummer samt e-mail. Vælg udleveringssted eller hjemleverance.

 

6. Når alt er udfyldt, vælger du Fortsæt. Herefter ses en liste på de varer, som du har bestilt.

Her kan du også vælge at gå tilbage, hvis der er noget du vil ændre.
Er du tilfreds med din bestilling, klikker du på Godkend bestilling.

 

7. Når du har bekræftet din bestilling, vil den blive ekspederet ifølge de vilkår du har valgt.

Hvis betalingen af en eller anden grund ikke bliver godkendt, bliver du sendt retur til kassen for at vælge en anden betalingsmåde.

Går betalingen igennem, kommer du til en side som bekræfter at din ordre er godkendt.

 

8. Du får tilsendt en ordrebekræftelse automatisk på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.

 

Produkter

Ja! Vores produkter er 100% originale idet vi er autoriseret forhandler.

Dermed har du fuld sikkerhed for dit køb i relation til eventuel reklamation og garanti.

Øvrige

A. Dansk version, B English version

 

A

Som udgangspunkt er det ikke muligt at få et link oprettet på vores hjemmeside.

Der er dog undtagelser:

1. Som firma kan du mod forudgående godkendelse og betaling, få oprettet et link på forsiden af vores hjemmeside.

Prisen udgør i øjeblikket 600 kr excl. moms for 1 år ad gangen.

2. Hvis du har en relevant hjemmeside eller blog, som ikke er fyldt med spam kommentarer og samtidig at der aktuelt er en fornuftig Page Rank på siden.

Hvis din side kan accepteres, skal der etableres et reciprokt link efterfølgende.

I begge tilfælde - Kontakt os via mail for at høre nærmere.

 

B

English version:

Basically, it is not possible to have a link on our web site. 

There are exceptions: 

1. As a company, you can make a payment and have a link created on the front page of our website. 

The price is currently 600 kr excl. VAT for 1 year at a time. 

2. If you have a relevant website or blog that is not filled with spam comments, and there is  a reasonable PageRank of the page. 

If your page is acceptable a reciprocal link must be added.

In both cases - contact us via mail for further information.

 

 

Du kan finde yderligere information og definitioner på knive her

Der er udarbejdet en detaljeret beskrivelse af knive om lommeknive.

Endvidere findes der en kort opskitsering af den danske knivlovdenne side

RSS feeds er en måde, hvorpå du bedre kan danne dig et overblik over indholdet på et site (vises i listeform) uden at skulle gå igennem alle siderne.

Du får også automatisk besked, hvis der er kommet nye produkter på vores hjemmeside.

For at bruge RSS feeds skal du have en RSS reader/læser.

1. Tryk på "RSS" for forsiden af www.nyttigbras.dk.
2. Kopier url'en /webadressen ('http://www.nyttigbras.dk/latest-products-rss'). Gå ind på evt. Google
3. Find Google reader/læser.
4. Tryk på "tilføj et abonnement" øverst til venstre
5. Indsæt den url/webadresse som du kopierede før (se ovenstående punkt 2).
6. Tryk "tilføj"

Du kan nu se dine feeds fra www.nyttigbras.dk.

Vi opfordrer aldrig vores kunder til at lave et review af vores service på TrustPilot.

TrustPilot tilbyder blandt andet virksomheder at betale for et abbonnement på ca. 800 kr om måneden. Dette har blandt andet været vist i et forbrugermagasin på Danmarks Radio.

Nyttigbras.dk mener ikke at TrustPilot's platform og virkemåde, bidrager med et korrekt og sandfærdigt billede af virkeligheden.

Derfor har Nyttigbras.dk heller ikke tegnet et abonnement hos TrustPilot og vi har faktisk heller ikke en profil på Trutspilot, som vi aktivt anvender i forbindelse med vores service.

Derimod er vores mantra at levere den bedst mulige kundeservice til alle vores kunder og besøgende, og vi er selv af den opfattelse at vi kan stå 100% inde for kvaliteten af både vores produkter såvel som vores service.

Sikkerhed og Persondata

Persondatapolitik

 

Hos nyttigbras.dk har vi en meget klar politik for behandling af dine data, for at forhindre ethvert misbrug af dine informationer.

 

Hvilke informationer indsamler nyttigbras.dk?

 

Når du køber online på nyttigbras.dk, eller når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler og lagrer vi dine personlige oplysninger.
Det er udelukkende dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer, som bliver registreret i vores system.

Vi gemmer disse oplysninger for at kunne ekspedere din ordre hurtigst muligt, men også så du ved slipper for at indtaste dine oplysninger igen, hvis du er en tilbagevendende kunde hos os.

 

På nyttigbras.dk indsamler vi også statistik om, hvilke områder af websitet vores brugere besøger.
Disse data bliver ikke indsamlet for den enkelte bruger.

 

Vi bruger derimod data om alle vores brugeres generelle navigation for bedre at kunne forstå, hvordan vores brugere som en samlet gruppe anvender nyttigbras.dk, og vi forsøger på denne baggrund at optimere vores hjemmeside.

 

Vi kan ikke se, hvor du kommer fra eller surfer videre til Internettet, når du enten ankommer eller forlader vores hjemmeside.

Derudover indsamler vi information om, hvilke produkter vores brugere, som en samlet gruppe, fortrækker.

Denne information bruges også til at forbedre vores hjemmeside.

Vi sælger ikke eller på nogen anden måde videregiver information om vores brugers brug og navigation på vores webside. Vi hverken sælger eller videregiver ikke dine købsinformationer til tredjepart.

 

Videregiver nyttigbras.dk informationer til andre?

 

Absolut ikke!
Den information, du deler med nyttigbras.dk, er fortrolig.

Vi hverken lejer eller sælger ikke dit navn, din email, din adresse eller nogen form for information om dig til andre. Undtaget er dog data som ved lov skal udleveres til eksempelvis Politiet.

 

Hvordan beskytter nyttigbras.dk mine informationer?

 

Når du handler på nyttigbras.dk er dine informationer sikre.
Vi kommer aldrig til at se dine kreditkortoplysninger, da alle transaktioner foregår gennem Epays sikre og krypterede servere.

 

Læs yderligere om vores Persondatapolitik

Blog

Dansk version:

Hvis Du/I som firma ønsker at oprette et indlæg på vores blog, så kan du henvende dig vores kundeservice.

 

Det koster 400 kr + Moms at få oprettet et indlæg på vores blog, og indholdet skal have relevans til vores indhold.

 

Jeres indlæg vil efterfølgende forblive på vores blog permanent.

 

Krav til Blog Indlæg:

- Maks 3 links

- Max 5 billeder

- Indholdet skal have relevans til vores indhold og indeholde min. 450 ord

 

English version:

If you as a company wants to create a post on our blog, you can contact our customer service.

It costs 400 kr + VAT to establish a post on our blog and the content must be relevant to our content.

Your post will subsequently remain on our blog permanently.

Requirements for Blog Posts:

- Max 3 outgoing links

- Max 5 photos

- The content must be relevant to our content and it must contain min. 450 words

Fortrydelsesret

Fortrydelsesretten regnes i hele dage.

Bliver en vare leveret den 1. juni tælles denne dag ikke med.

Den sidste dag, hvor man som forbruger kan udøve fortrydelsesretten, er derfor den 15. juni, kl. 24.

Falder den sidste dag på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Reference

 

Sådan fortryder du som kunde dit køb:

Du skal som kunde give os skriftlig besked om, at du fortrudt købet.

Beskeden skal afgives inden udløbet af fortrydelsesfristen.

Det er tilstrækkeligt, at beskeden er afsendt inden udløbet af fristen.

Du kan som kunde derfor ikke længere udnytte din fortrydelsesret ved alene at nægte at afhente eller modtage varen, når den kommer.

Der skal samtidig afgives en skriftlig meddelelse om fortrydelse.

Du mister som kunde ikke din fortrydelsesret, selv om varen er blevet beskadiget eller forringet som følge af brug.


Som kunde skal du dog imidlertid betale for en eventuel værdiforringelse af varen, hvis du har behandlet varen på en anden måde, end hvad der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.

Hvis du som kunde har håndteret varen på en måde, der ligger ud over, hvad man må i en forretning, og det har medført en forringelse af varens værdi, kan der foretages fradrag for værdiforringelsen.

Værdiforringelsen er normalt forskellen mellem ny-prisen og gensalgsprisen

Fradraget skal fastsættes som forskellen mellem salgsprisen for en ny vare og markedsprisen ved salg af varen i den stand, den er efter tilbageleveringen.

Eksempel:

Hvis varen oprindeligt blev solgt for 700 kr., men den på grund af de ridser,  du som kunde har påført varen, kun kan sælges som en lettere brugt vare for 400 kr., vil du som kunde kun have krav på at få de 400 kr. tilbage.

Reklamation

Skulle du mod forventning opleve defekter eller fejl ved din vare efter dine 14 dages returret er udløbet, skal du kontakte kundeservice, og så vil vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig.

 

I visse tilfælde vil vi bede dig om at udfylde online formularen Returnering af vare

 

Det er derfor vigtigt at retter henvendelse til vores kundeservice først.

 

I andre tilfælde vil vi bede dig om manuelt at udfylde vores reklamationsformular.

Vi vil i så fald bede dig om at gøre følgende:

Udfyld reklamationssedlen (finder du nederst i dette svar), og send den til os sammen med din vare.

Husk at der skal vedlægges en kopi af købsfakturaen , når varen indsendes til reparation/reklamation. Vi kan ikke behandle sagen uden en kopi af den originale købsfaktura.

Så snart sagen er behandlet hører du fra os

 

Hent din reklamationsseddel forneden:

 

Produktinformation

Oplysning om klagemuligheder for danske kunder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, så kan du indgive en klage til:
Center for Klageløsning i Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mailadresse: service(at)nyttigbras(dot)dk

 

Oplysning om klagemuligheder for øvrige kunder (andre EU lande)

Øvrige kunder fra andre EU lande kan klage til Den fælles europæiske klageportal

Klageportalen er designet til at hjælpe forbrugere, der har handlet på nettet i et andet EU-land, og som ønsker at klage over deres køb.

Forbrugeren kan indgive en klage på sit eget sprog. Klageportalen oversætter klagen maskinelt til sælgerens sprog.